ANNA SKIPPERS MAN

Jag gillar Debatt som går på SVT på torsdagskvällar. Igår debatterade man om fetma. Vilket är lite av tabu kan jag tycka men upplagt för hetsiga diskussioner.

Igår i studion fanns naturligtvis endel överviktiga. Det vore skamligt att tala över deras huvuden. För att få duktigt med mothugg hade man slängt in Anna Skipper och hennes man i debatten. Han heter Olof Skipper och jag har aldrig tidigare hört talas om honom. Idag har jag läst på lite om just Olof Skipper. Förrutom att vara gift med Anna driver han tillsammans med sin fru företaget Front Edge som är inriktat på kost och hälsorådgivning.

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när han börjar sitt inlägg med att förklara feta människor som trögtänkta. Dumma i huvudet och så hänvisade han till vetenskap. Dessutom hade han förmågan att avbryta Anna Skipper som inte fick en syl i vädret. Olof var enträgen och sa vid ett flertal gånger "anna menar, annan gör".

Frågan är hur hälsosam Olof egentligen är mot sin fru? Kan han inte låta henne tala för sig själv eller tycker han hon är fet och trögtänkt och måste göra det åt henne?
Kommentera inlägget här: