BLONDINER HAR ROLIGARE

Alltså, jag är brunett och jag har ju inte så jävla skoj. Ofta pratas det om att blondiner have more fun. Sitter det i hårfärgen? För då förstår jag precis varför det gått käpprätt åt skogen den sista tiden (sju åren).

Jag är mörkhårig eller inte ens det. Ärligt talat ser jag ut som en avskalad råtta i huvudet. Och med tanke på att jag aldrig borstar håret ser jag även ut som ett fågelbo. Det är pappas fel. Jag har ärvt hans lockar. Vilket kan vara tacksamt kan man tycka. Men vi talar inte om vackra korkskruvslockar. Det är bara risigt från början till slut.

Därför har jag vid upprepande gånger frågat frisören om hon skulle kunna tänka sig att blondera mitt hår. I samma anda jag säger det ser jag framför hur jag med mitt axellånga hår springer på en strand. Det är sommar och varmt och mitt ljusa hår slänger sig från sida till sida när jag svänger i huvudet fram och tillbaka. I min röda bikini ser jag ängellik ut och.. Då väcker mig frisörskan från mina fem sekunders tankeverksamhet. Tyvärr kan hon inte göra mig till viljes. Absolut inte faktiskt. Min hårkvalité skulle aldrig klara av en blekning. Mina drömmar går förlorade och jag får fortsätta titta på Pamela Andersson i Baywatch.

Jag kommer aldrig bli blondin och jag kommer aldrig ha kul.
Kommentera inlägget här: