DET GICK ÅT HELVETE

Ingen gymkille och jag vill supa ner mig.

När jag bodde utomlands ett år och arbetade som aupair söp jag förjämnan. Alla dagar i veckan. Flera gånger om dagen. Fintyckare hade kallat det kultur. Jag säger fylleslag. När mamman i familjen jag bodde hos var varuhuset för att handla käk tog vi oss en öl utanför betaldisken. För där fanns en bar. Faktum är att det fanns barer i varje köpcentrum. Där stod vi sedan och beställde in en bira efter den andre. Sen åkte vi och hämtade barnen från skolan. 

När vi kom hem åt vi mat och drack vin. Dagen efter det blev det lunch med alkoholhaltiga drycker till. Och sådär fortsatte det. Dag ut och dag in. Inte blev jag alkoholiserad för det. Men det var inte heller bara ett glas vin till maten. Det var mycket mer och det var gott.

Då undrar ni säkert om jag tycker vi ska sälja starksprit i matbutiken. Det tycker jag inte. Svenskarna skulle supa ihjäl sig. Varför jag pallade trycker är för jag är one of a kind. Jag har en upptagningsförmåga som heter duga. Jag suger upp alkoholen så snabbt att det inte hinner förgöra mig.


Varför vi inte är som spanjorena utan istället dricker oss redlösa fredag och lördag kan vi klandra kylan för. Vi är inget
socialt folk då vi tvingas vara inomhus sex månader om året.

Så skyll inte på spriten. Det är du som inte kan behärska den.



 

Kommentera inlägget här: