FRIDLYS MIG

Gick på min promenad medan tvätten rullade i maskinen. Korpen hade anordnat tipspromenad på spåret. Jag skummar igenom frågorna varvat med att plocka vitsippor.

Stannar till vid fråga nummer åtta

En av våra mest kända vitsippor är fridlysta. VIlken?

1. Blåsippan  X. Fjällsippan 2. Vitsippan

Där står jag med en full näve vitsippor och får lite smått panik. Tänk om det är den blomman som är fridlyst. Samtidigt närmar sig en grupp människor bakom mig. Snabbt som bara den slänger jag min bukett och går i raskt takt vidare utan att se mig om. Bredvid fråga nummer åtta på spåret ligger en söndertrampad hög med vitsippor. Jag hoppas innerligt att svarsalternativ 2 är fel.


Sofia:

Haha, väldigt roligt om det varit så att det var den!

Anonym:

Haha frågan löd alltså "en av våra VITsippor?" hahaha DET var ju det roligaste!

Kommentera inlägget här: