HAN KALLADE MIG HORA

En annan rolig anekdot sen lördagens bravader är när en kille som jag känner genom jobbet visar sitt intresse på ett helt galet sätt.

Jag trodde han hade tjej men inte längre tydligen och jag märker ganska snart att han vill ta kontakt. Det märker alla andra kring bordet också och diskuttera detta livligt. Jag tycker inte det är så fräscht att vara så full och säger tack men nej, tack. Jag säger det inte i ord men visar i min handling att ikväll blir det inget åka av för dig lilla gubben.

Enträgen som denne unge man var klämmer han sig emellan mig och min vännina för att prata. Efter en stunds pratade, mest för hans egna del, vänder han sig om till A och säger att hon är en bitch. Sedan tittar han på mig och konstatera. Du. Är. En. Hora.

Jag som inte visste om jag skulle skratta eller gråta låter A makera att "du ska gå härifrån". Ikväll talar du inte mer med henne. Killen ifråga ursäktar sig gång på gång. Medans jag säger att vi ska släppa det. Han ville ju bara förklara att han tyckte jag var fin och var intresserad.

Känn av läget lite innan. Det är inte många tjejer som går ingång på horsnacket.

Till min stora glädje kan jag berätta att jag släppte det där ganska omgående. Det var efter denna lilla incidenten jag fick hångla med gymkillen. Så vad var ett litet "hora" att hänga upp sig vid.

Jag känner mig själv bäst. Och mycket saker är jag men ingen hora.
Kommentera inlägget här: