I RUNDA SLÄNGAR

Jag har en stor skräck och det är att handla på betalkortet och att det inte går igenom. För lite pengar på kortet.

Min värsta mardröm. Eftersom jag kallsvettas så fort jag ens befinner mig i en matbutik av den anledning har jag utvecklat ett sätt att däma min ångest. Jag avrundar. För det har min mor lärt mig. Grejen är bara den att jag avrundar inte någon krona uppåt sådär. Nej, jag lägger på runt 20 kr för att riktigt vara på den säkra sidan.

Lite exempel på min avrundningsteknik.

En mjölk 20kr
Brödlimpa 40kr
Youghurt 25kr
Tandkräm 40kr
Frukt 30kr
Klyftpotatis 70kr
Scnitzel 70kr
Snickers 20kr
Frukt 35kr

Allt som oftast får jag en positiv överraskning vid kassan då jag inser att det egenligen kostar en tredjedel av vad jag avrundat det till.

Det finns bara ett litet dilemma med det här. Att jag alltid behöver ha flera hundra kronor på kortet annars vågar jag inte chansa.

Chansa är inte min grej.
Anonym:

Haha, jag gör exakt samma sak. Jobbigt bara när man storhandlar, huvudräkning är inte min grej. Tacka vet jag självscanning:)

Sizz:

Hej!



Jag undrar hur det blir med din design. Jag skickade ett mail med den nya headern, men har inte fått något svar.

Kommentera inlägget här: