JAG ÄR INTE SÅ DUM SOM JAG SER UT

Det tog mig bara 55 min att lista ut varför det inte gick att bränna musik till en cd-skiva. Den var inte brännbar. Såhär sitter jag nu. Med huvudet mellan benen, yr i bollen och trött efter en lång sovmorgon. Jag är uttömd på energi och har ont i magen. Jag har lyckats bita av mitt sparkonto såpass att det nu står utan en krona i drift. Eller 1,50 men hur långt räcker det? Skit och jag som trodde jag skulle lyckas. Om jag nu ska nå målet för aprilmånad tvingas jag inte leva i fyra veckor. Och om jag lyckades med att inte leva skulle det kosta skjortan ändå. Tur det är finanskris då kan jag skylla på sämre tider. Jag ska träna bort min hunger och bli smal som en lyktstolpe. Kanske att jag då träffar mannen i mitt liv och slutar som en svärmorsdröm. Det är lustigt när man tänker på det. Svärmödrar och jag håller längre än själva pojkvänsförhållandet. Kanske borde jag sattsa mindre på henne och mer på honom. Eller gör jag som alla säger. Sluta tänka för då kommer lyckan och slår mig i huvudet. Möjligtvis så hårt att jag tuppar av och vaknar på sjukhus med amnesia. Kanske glömmer jag då bort att påminna mig själv om vilken fantastisk människa jag är. Och finns inte jag där för att påminna alla om det så är risken stor att det glöms bort för all evighet. Men evigheten är lång och längre än mig för jag är bara 1,68.

Gud, vad jag är konstig. Jag går och duschar istället.


BG:

Du är inte konstigt, eller kanske lite... Men det gör dig speciell ju;)

Carina (Emmelies mamma):

Hejsan lilla stumpan.

Har nu läst din blogg och gillar den =)

Har själv börjat blogga.

Om du är uttråkad och inte har något bättre för dej, får du gärna kika in på min blogg =)

Ha en skön helg

Ps du kommer att hitta mannen i ditt liv snart Ds

Kramiz

Bloggtipsarna:

Hej! Vi gillar din blogg och har tipsat om den idag! :)



http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/april/bloggtips-alicia-botilda.html

Kommentera inlägget här: