JAG DUGER

Efter att ha läst om en undersökning på nätet ska jag nu ta upp min "Jag duger"-bok och fylla i den varsamt varje dag. Undersökningen kom upp om ofrivilliga singlar. Att ofrivilligheten egentligen skulle handla om din egna självkänsla. Istället för att säga till dig själv "jag kommer aldrig träffa någon" ska du fokusera din energi innåt, på dig själv.

Så idag stod jag tre minuter framför hall spegeln och sa upprepande gånger. "Du duger, du kommer hitta någon".

Det låter onekligen genialiskt. Trots att jag kände mig urdum och superfånig och liksom sneglade bakom axeln och bad att ingen skulle se mig. Sen insåg jag att det är ingen som kan se mig för jag är ensam. Så skrattade jag lite åt mig själv och upprepade orden om möjligt ännu högre.

JAG DUGER. JAG KOMMER HITTA NÅGON.

(Jag ger det en vecka annars byter jag taktik)

Kommentera inlägget här: