LÄGG PÅ LUREN

Jag vill gärna tro att jag är bra på att läsa människor. I deras sätt att röra sig, se ut eller vad de säger.

Idag mötte jag två unga människor på väg hem från stan. En tjej och en kille. Båda pratade i telefonen. Något yngre än mig och jag ville bara ruska om dem och skrika "LÄGG PÅ LUREN".

Situationen här var med all säkerhet följande. Dessa två är uppenbarligen intresserade av varandra. Kanske till och med i en förälskelse. De har träffats endast ett fåtal gånger men pratat desto mer via sms och mejl. Därför bestämde de sig för att träffas denna måndags eftermiddag. Kanske hade de sällskapat lite i helgen på något uteställe. Förmodligen kyssts och kramats kärleksfullt hela natten. Inte legat med varandra dock. Nu hade de fått tummen ur röven och träffats. Båda är oerhört nervösa och osäkra. När de möts "låtsas" tjejen få ett telefonsamtal. Naturligtvis är detta samtal redan uppgjort med bästa tjejkompisen. Killen vill inte vara sämre så han ringer sin polare. Så går de där och pratar i varsin telefonen. De är alltför nervösa för att lyfta blicken och se varandra.

Pinsamt men gulligt.

Sofia:

Sött :)

Kommentera inlägget här: