MER KOSTYMER ÅT HERRARNA

Kostymkunder är de roligaste jag vet. Just nu på jobbet säljer vi på bra med kostymer inför studenten. Jag älskar det och varje kund är unik. Ofta får jag den stora äran att klä upp honom och till och med förespråka en särskild färg på skjortan eller slipsen. När han står där i full mundering blir jag så glad över hur stilig han blev att jag hoppar jämfota. Verket är fullbordat och det är nästan så att det trillar en tår.

I eftermiddags hade jag en stilig ung herre som tyckte kostym var pest och pina. Jag fick knappt lägga upp byxorna som var 5 cm för långa eller knäppa översta knappen i skjortan. Taktiken var att vara så snabb och smidig som möjligt och faktum är att till sist stod han där med ett brett leende på läpparna. Han var nöjd. Och är han nöjd är jag nöjd.

Det spöregnade på min student och jag håller tummarna för att mina grabbar får springa ut i sina välsydda, fantastiska kostymer i strålande solsken och klarblå himmel. För de är de värda. De handlar av mig.

Kommentera inlägget här: