SINGEL PÅ EN SÖNDAG

Som det bara skulle vara på söndagar jag är singel. Det får jag ju dras med hela veckan.

Men något som bekymrar mig lite extra mycket med den sista veckodagen är hur man som singel bäst kan fördriva sin tid denna dag. Det är ju aldrig skitkul att vara ensam men under de resterande dagarna känns det ändå på något vis uthärdigt.

Måndag till fredag fyller jag med jobb och träning. Kanske någon speeddejting. Annars kan jag också gå lös på stan och fördriva tiden med att strosa runt och räkna par som håller handen (därefter spottar jag efter dem). Då känns det ändå ok. På stan finns det fler singelkompisar.

Lördag går jag möjligtvis ut en sväng på krogen. Ett ställe där jag inte heller får ro att uppfyllas av tomhet. På krogen är alla som mig. Skillnaden är bara att de är dyngraka, supersvettiga (jag dansar inte har jag sagt) och kåta. Men omgivningen skingrar mina tankar och min radar söker ett nytt offer jag kan sätta klorna i.

söndagen däremot vaknar jag allt som oftast upp ensam. Vilket betyder att radarn är ur tiden och jag inte fått något napp kvällen innan. Sen måste jag genomlida dagen bakom lykta dörrar. För går jag på bio slås jag av tvåsamheten alla emellan, går jag till konsum likaså och döden vore att hälsa på en kompis i ett samboförhållande. Då ligger de oftast där på soffan med knullruffs och tända värmeljus. Tvi för dem.

Tvi för söndagar.

Carina lew:

Jag tycker det är bra att du har söndagarna fria =) (missförstå mej inte nu) Om du hade haft en kille, skulle du kanske inte hinna blogga så mycket =(

Den lilla tid som du då skulle haft över (om du hade kille, alltså) skulle den tiden gått åt att fixa till ditt knullruffs haha

Du roar mej, och gör min söndag rolig!!

Tack för det

Kramiz

emma:

haha så jävla roliga söndagar tycker inte jag man har som sambo. jag måste ha missat något?

aliciabotilda:

Emma, säg inte så. Tanken på ett knullruffs en söndag med sambo är det jag lever på förtillfället :)

Kommentera inlägget här: