TACK KATARINA FÖR ATT

På svt har de det mest irriterade inslaget. En kör söker upp människor och sjunger en liten sång där de tackar dem för att de betalat sin TV-licens. Till en början tyckte jag det här inslaget var lite gulligt och jag rentav grät de första gångerna jag såg det.

Nu har jag ändrat uppfattning sen de utvecklat detta inslag en aning. Nu ringer de helt plötsligt på hos främmande människor med en bukett blommor och sjunger "Tack, för att du har betalat din TV-liscens." Endel blir rörda till tårar.

Jag tycker detta rentav är lurendrejeri. För vad hade man trott om någon stod med en bukett blommor utanför dörren. Naturligtvis att man vunnit pengar på poskodlotteriet och då är jag inte ens med i postkodlotteriet.

Varför missleda stackars människor för något så absurt som en avgift du är piskad att betala.

Detta är inte av fri vilja, Katarina.

Kommentera inlägget här: