TANDLÄKARE UTAN LÄKARE

Hade tid hos tandläkaren idag. Hela besöket gick smärtfritt och jag fick stående ovationer för mina fina tänder. När hon tagit de obligatoriska korten i munnen vänder hon sig om och säger "ska bara be en tandläkare titta på detta också".

Vänta lite. Vart det inte till tandläkaren jag skulle? Har jag gått fel? Hallå, var är jag?

Sedan blev jag informerad om tandförsäkringen. Jag är en lågrisk alltså hamnar jag i lågriskgruppen. Det blir 35 kr i månaden. Om du går med idag slipper du besökskostnaden på 550:-. Efter tre år gör man en omvärdering av dina tänder och ser då om du fortfarande är en lågrisk patient. Ett besök var 18:e månad.

Ok. Snabb huvudräkning nu.

Besökskostnad 550 kr var 18 e månad är 1100 kr.
Försäkring 35 kr/ månad. Ett år 420 kr. Gånger tre år. 1260 kr.

Ha. Ni försöker blåsa mig på 160 spänn!!

Ok. Alltså allt ingår. Plötsliga händelser, rådgivning och akut tandvård.

Varför sa du inte det med en gång?

Kan jag köpa en tröja och öl för 550 kr. Vilken toppen helg det kommer bli.

Ja, tack. Jag vill gärna teckna en försäkring.

Kommentera inlägget här: