SKA DET VARA EN MATKASSE?

     

Godmorgon.

Sådan hysteri över några björnungar på Skansen. Djur är det tråkigaste jag vet. Nästan. Förrutom någon enstaka katt.

Nu är det dags att springa till konsum och införskaffa lite mat för dagen. När jag blir stor, eller nästa månad ska jag börja tänka på att veckohandla. En annan god ideé som jag såg på tv igår var att prenumerera på en matkasse. 729:- för fem dagar och fem middagar. Då får du recept och alla råvaror så bara swich har du en måltid klappad och klart. Men så tänkte jag över det där lite. 729 .- och på Sibylla, pizzerian och Mcdonalds de senaste gånger har notan hamnat på exakta 75:-. Fem gånger 75:- är 375:-. Lite dyrare än matkassen. Fördelen är att det är mat jag med säkerhet gillar, slipper tillaga den och slipper disk i princip.

Det tåls att tänka på.
Kommentera inlägget här: