*VA FAN SKA DET VARA BRA FÖR*

- Mamma, vad heter det när man inte kan stava?
- Dyslektiker.
- Hur stavas det?

Namnet på sjukdomen som gör att du inte kan stava stavas dyclekti, duslekti, dysslecki?! Inte så schysst kan man tycka. Namnet är ju helt obegripligt svårt att stava till.

Då och då snubblar jag över den lilla krumiluren *. Jag vet inte ens om den har ett namn eller var tanken är att den ska uppfylla för funktion. Den känns helt menlös. Tydligen är det bara jag som tycker det. Många av mina vänner använder denna för att beskriva sitt känslotillstånd. Kanske inte jättefel vad vet jag. Det enda jag vet är att det ser så jävla dumt ut. Och det finns inga som helst begränsningar. Efter varenda mening och till de mest självklara saker?!

Har vunnit på lotto idag *glad*
Jag fattar.

Min kille har gjort slut med mig *ledsen*
Jag fattar.

Klarade inte min uppkörning *besviken*
Jag fattar.

Herregud. JAG FATTAR!!

Carina lew:

Det är så roligt att läsa din blogg =)

Lovar att inte använda * Haha

ha det gott

H C Barregren:

Den heter asterix och brukar användas vid fotnoter. Jag håller med, den är fånig i detta sammanhang ler

Kommentera inlägget här: