EN NÄRA DÖDEN UPPLEVELSE

Mamma och jag begav oss i lördagskväll innåt landet för en liten husbilssafari. Efter någon timme stannade vi för lite krubb och när vi tillsist kom fram till ändamålet för resan pakerade vi på en större, ödebelagd pakering. Här står vi bra, tänkte vi och precis intill oss fanns riktiga toaletter och vatten. Kan inte bli så mycket bättre, sade vi till varandra och gjorde highfive för vår snabbtänkthet. Hel gratis med toalett och inte en käft så långt ögat kunde nå.

Vi skulle ångra våra hurrarop bittert bara några timmar senare..

Till skymningen la vi oss till rätta i de nerbäddade sängarna. Mor och far tog överslafen och jag slogs med för mycket utrymme där nere. Vi hade precis somnat till då en rivstart hörs och däck som bränns. Jag tittar försiktigt ut genom fönstret och ser en röd volvo lite längre bort. Ett gäng killar skriker osamanhängande saker och sparkar något till varandra. Sen rivstartar bilen igen och kör ett var runt pakeringen. Jag hoppar upps hos mamma och pappa tar över spejandet,. Deras skrik känns nästan outhärdiga och jag gömmer mig under täcket. Bilen får fart igen och denna gången sitter hela gänget i. Så stanar den igen precis vid utvägen från vart vi står. Nu säger pappa plötsligt "vi sticker". Samtidigt kliver två av killarna ur bilen och börjar gå mot vårt håll. De ångrar sig och rotar i bagaget efter något. Pappa startar husbilen och ska köra. Mamma och jag gömmer oss. De startar och åker före. Vi styr åt varsitt håll.

Jag trodde jag skulle dö.
Kommentera inlägget här: