HAPPY NEW YEAR BUT ONLY MAYBE

Jag låg och tänke lite igår innan jag somnade.

Snart är det ett nytt år, igen.

Ett helt år kan spela så olika stor roll.

Detta var året  någon gifte sig med sin älskade.

Detta var året då någon blev med sitt efterlängtade barn.

Detta var året då någon gjorde sin livs resa.

Detta var året då någon startade eget.

Detta var året då någon blev drogfri.

Detta var året då någon blev friskförklarad efter en lång tids sjukdom.

Detta var året då någon köpte sitt drömhus.

Detta året innebar stundvis total lycka för en del men detta var också året;

Någon förlorade sin förälder.

Någon blev arbetslös.

Någon skilde sig.

Någon hamnade i fängelse.

Någon miste sitt barn.

Någon tog en överdos.

Någon förlorade kampen mot cancer.

För någon blev detta året det värsta i deras liv.

För mig har 2009 varit bra och det är med stor skräck jag ringer in det nya året. Ska nästa år bli det värsta i mitt liv?
Kommentera inlägget här: