SÅ DUMT

När min kusin föreslog att jag skulle hänga med på bodypump på söndagseftermiddagen lät detta som en god idé. Jag har ju pallrat mig till gymmet i stan någon gång i veckan sen en tid tillbaka så nog borde jag klara en timmes bodypump.

Det gick tungt, tungt och jag blev faktiskt väldigt besviken när jag förstod hur klen jag är. Tråkigt att träningen inte gett resultat tänkte jag bittert. Samma vikter som på gymmet men denna skivstång kändes inte riktigt mänsklig under övningarna.

- Vad duktig du var, säger kusinen.

- Duktig? Jag är ju klen.

- Du har ju bra med vikter på.

Jag tittar på skivstången och inser att jäklar, ja. Jag har ju glömt räkna vikterna på båda sidorna. Jag räknade bara den sammanlagda vikten på ena sidan och glömde bort den andra.

Inte konstigt jag brytit ryggen.
Sussie:

Hello Strongo! Snacka om att orka mer än vad man tror... Grymt!

Kommentera inlägget här: