2009.


2009. Detta är mitt år. Jag ska fånga "meningen med livet" om jag så måste pissa på den. Jag klarar inte ett dåligt år till. För att underlätta letandet efter den sanna lyckan har jag satt upp några direktiv till mig själv. 

 - Raka benen varannan dag för att undvika generad hårväxt. Hår på benen är liksom.. svårkammat.

-  Aldrig storhandla krubb en söndag. Fredag. Onsdag. Måndag. Lördag. Det dryper av lyckliga sambos och kärleksfulla middagstips med helgsnacks för två. Du känner dig bara ännu mer ensam när ditt "storhandlande" ryms i en varukorg. Därför, krocka aldrig med en kundvagn!

- Sola solarium. Det är farligt men jag gillar att leva livet lite on the edge.

- Läs böcker. Du blir socialt berikad.

- Ljug. Ljug som aldrig förr. Ljug att du är begåvad, vänskaplig. Ljug att du har hjärtat på rätta stället. Att du aldrig röker och dricker måttligt. Ljug att jorden är platt, att du har 37 i skostorlek, att kolsyra smakar skit och godis är osmakligt. Ljug inte. Det är fult att ljuga. Din lilla lögnare.

- Sluta prata om dina grannar.

- Bli kär, gift dig, bli sambos, flörta, skaffa barn, var otrogen. Något! Dina dagar som singel måste ses som förbi innan alla broar bränns och jorden går under.

- Ät mer spenat.

Det sista kändes nödvändigt. Mitt 2009. Låter spännande. Och betungande.
Nu ska jag läsa bibeln för det gör begåvade människor. Mina vänner i tron.
Kommentera inlägget här: