Bäver och Varg


Jag väljer att behålla mitt jobb. Mitt hjärta blöder för all som förlorat sina. Tur för mig har jag ingen familj att försörja, bil att betala eller ett huslån.
Jag har inget. Inte ens en katt. Vilket jag vill ha men plågas av att det skulle bli en innekatt. Repstege från balkongen har man hört att det skulle fungera men jag bor på tredje våningen. Om jag inte har en kille kan jag väl åtminstone få ha en katt! Hon skulle få heta Bäver bara får att det är så uppenbart att hon inte är en Bäver sen skulle jag älska och vårda henne så mycket. Till sist skulle hon få en pojkvän som skulle heta Varg, bara för det är så uppenbart att han inte är en Varg, sen skulle de få älska varandra i nöd och lust. Jag i min tur skulle känna mig ännu mer ensam för Bäver och Varg skulle inte ha tid för mig.
Jag vill inte ha en guldfisk för de är så fula och underlat har jag haft. De bara skräpar ner och låter för mycket. Ibland hade vi en filt över buren hela dagarna så de skulle tro att det var natt och sluta gapa.

Nu ska jag raka benen.
Kommentera inlägget här: