bekänna färg.


Jag tänkte på en sak idag. A tt bekänna färg, avslöja sitt innersta jag, sina mest dolda hemligheter det  är något jag aldrig dragit mig för. Alla dessa hemligheter som man ska bevara för att de inte ska få kännas vid. Jag trodde inte jag hade några hemligheter tills jag började rannsaka mig själv ikväll. Det hade jag visst. Här kommer mina svarta hemligheter, mina 7 sanningar.

1. På mellanstadiet under skolmästerskapens "kast med liten boll" sparkade jag fram bollen en bit när ingen såg. Jag vann guld.

2. När jag kröntes till byns Lucia låtsades jag bli helt svimfärdig av ljusen på huvudet. Jag himlade med ögonen och vaggade fram och tillbaka. Allt för att alla skulle tycka synd om mig. Det gjorde man.

3. Jag har rökt marijuana i Amsterdam. Det var den värsta ångesten jag varit med om.

4. När jag dejtade en kille ganska seriöst och han var bortrest tog jag hem en annan kille. Sen var det vice versa. Jag dejtade båda samtidigt och det var det bästa jag gjort.

5. På gymnasiet under en idrottslektion var vi i simhallen och tävlade i vattnet då låtsades jag drukna. Jag blev väl omhändertagen.

6. Jag fuskade på ett prov under högstadiet. Skrev ner svaren på handen.

7. Under en period i mitt tonårsliv kände jag mig tjock och försökte bli bulimiker. Tyckte det kändes helt meningslöst efter ett tag så projektet lades ner.

Sanningen kommer alltid fram eller vad är det man säger. Det mest pinsamma jag varit med om måste varit det som hände mig i lördags. Jag var på sabbat nere i kyrkan och har glömt pengar till kollekten. Inte så pinsamt kan man tycka, men när vi är fyra i församlingen blir det genast lite mer påtagligt. För tio minuter sen händer även en annan pinsam grej. Mina vänner i tron, fast från Jehovas vittne är här titt som tätt och knackar på dörren. Idag var det mitt i handbollen och bloggandet så jag drog till med att jag inte hade energi till att prata för min mormor är döende. Det var hon iofs men inte nu längre. De beklagade och gav mig "vakttornet" så får jag slut på toapapper någon dag så har jag så jag klarar mig. 



Min cykel och alla hennes kompisar. Varje dag, alla dagar.



Min mat som jag ska överleva på tills lönen på fredag! Jävla fattiglapp! 
Kommentera inlägget här: