bidragssvin

Någon viskade i mitt öra att alla kan söka bostadsbidrag. Då tänkte jag "aha, jag har en bostad och behöver ett bidrag". Särskilt med tanke på att jag är helt oförmögen att spara till ett kapital. Man tryckte in sin årskomst, boyta och hyra.
Jag var berättigad 0kr i bidrag. Detta eftersom jag tjänar över 77 000:- om året. Åh, fan det är alltså helt omöjligt att få bidrag! Kanske om jag hade bott på källarplan, fem kvadratmeter, utan fönster och ingen ventilation.
Nu är det så att jag råkar gilla att bo på översta våningen, med stora fönster, ett kök som går att vända sig i, en toalett där man inte får klaustrofobi. Om jag blir sur på mig själv vill jag kunna gå in i sovrummet och stänga dörren! Är detta verkligen något jag ska straffas för?

Så, här står jag nu, utan bidrag och sparkapital. Nu måste jag lära mig spara och sluta köpa saker. Till på köpet visade pappa sig SIN årsspecifikation. Han tjänar drygt 170 000:- mer än mig om året och då är killen 70 bast och varit pensionär i 5 år!

Jag e int bitter.
Kommentera inlägget här: