bröstmuskelatur.



Jag har tränat min bröstmuskelatur så hårt att den i sin tur knuffat ner min små tuttar på magen. Där sitter de nu och hänger med varandra. Snart kommer glåpord hagla efter mig. "Släpp kylskåpet" kommer man skrika i all kraft. Jag är inte alls så biffig som jag själv vill tro. Det är synd. Storlek är makt.

Adventkyrkan. Dit ska jag alldeles för mycket snart. Det har jag lovat mig själv, mina vänner i tron, mormor, Gud och framförallt Birgitt. Tanten är 92 år och väldigt övertygande. Annars är jag mest kristen på fritiden coh inte alls en god sådan. Allt för ofta har jag begär till min nästes hus, bil, pengar, Herrens namn förbrukar jag som en annan dricker vatten, stulit har jag inte gjort på länge och inte dräpt heller för den delen, aldrig för att tillägga. Andra Gudar har tagit mig i sin makt och nät Jehovas knackar på dörren bjuder jag in dem för ett samtal.

Ska se om jag kan be om någon förlåtelse idag och ta mig samman till nästa sabbat om inte Djävulen fortsätter ansatta mig.

Gud vare mer er, oss alla och Anna på matchen i eftermiddag.
Kommentera inlägget här: