jag är sambolös.


Tog disken förut, pedant som man är. 2009 är året då jag som vi alla vet ska bli sambos. Vem det blir är ett senare dilemma. Det första problemet när dagen kommer är att dagen kommer. Jag måste lära mig kompromissa och det är inte en av mina starka sidor. Här är ett par saker som aldrig kommer hända under mitt tak.

MINA BIG NO NO´S

Att lämna fjärrkontrollen till TV och DVD på varsin sida av bordet. De ska ligga snyggt och prydligt bredvid varandra.

Att sova med mobilen för nära huvudet. Har hört att man kan utveckla hjärnskada av strålningen.

Dricka en dag gammal mjölk. Tillåts inte ens vara i kylskåpet efter "Bäst före datumet".

Lämna stolarna vid köksbordet utdragna.

Att TV står på STAND BY över natten.

Plastblommor.

Tandkrämstuben på handfatet.

Äta upp mitt godis.

Strumpor i sängen.

Inget av detta är förhandlingsbart!!
mia:

o kunna laga goa såsen borde vara ett krav va

Ewa:

Det är inte att förglömma, kom hit och laga den vetja!

Kommentera inlägget här: