matlagningshelvete.



Om jag dör kommer jag inte till himIen. Jag hamnar i matlagningshelvetet. För oss som föringar matlagning eller bara inte kan.

När jag var utomlands och jobbade som au pair skulle jag laga mat till familjen på eftermiddagarna. Var så nervös första dagen att jag valde något enklare. Vad är inte enklare om inte potatismos och köttbullar. Det var bara det att jag glömt skala potatisen så potatismoset blev en enda röra av sönderkokt mosad potatis och brunt SKAL.

 Idag bli det schnitzel a la cream makaroni. Alltså makaroner med schnitzel och en klick cream fraiche samt salt och peppar. Detta är fjärde gången på mindre än en vecka. Jag hittar på en maträtt äter den varje dag i två veckor och sen tröttnar jag, spyr över den och byter. Mina olika maträttsfaser har varit följande.

Spaghetti och korv stroganoff.
Wookgrönsaker med köttfärs.
Lax och makaroner.
Tacos.
Nachos med köttfärs (seriöst, är inte det mer snacks?)
Pirog (djupfryst flerpack räckte tre dagar till lunch och middag)
Och nu alltså schnitzel. Denna är lite av en main course för mig, ofta återkommande.

Snälla ge mig en man som kan laga mat! Nu, innan jag börjar skita makaroner.
Kommentera inlägget här: