vi är den vi är

Det finns ett fåtal saker här i världen som jag är snäppet vassare på än alla andra.

- Poppa popcorn i micron
- Vara hård och besynnerlig
- Dagdrömma
- Glömma saker
- Säga fel namn
- Tigga stryk
Och gråta.

Det är redan förutbestämt hur vi kommer att vara, bete oss och vad vi ska känna. Våra personligheter har redan blivit förutbestämda. Detta ligger utanför vår makt. Vi kanske tror oss veta vilka vi är, vad vi tycker om. Vi kanske tror att det går att förändra vårt beteende och hur vi agerar. Men i grund och botten är det inget vi rår över. "Självutvecklande" är en dålig term för människor som inte kan acceptera sina brister. De strävar efter att bli hela och perfekta. Det finns inget perfekt, ingen sann lära om hur vi ska vara. Den goda människan existerar inte. Styrkan ligger i att acceptera den man är och förlåta sig själv (för sina synder).
Därför, sluta klaga på mig hela tiden att jag är så jävla sur. Jag kan inte rå för det!! Det är bara sån jag är!!

Kommentera inlägget här: