obotlig singel


Helgen var kalas i allra högsta grad. Jag har accepterat mitt eländiga, ensamma liv, tagit in det, känt efter, varit ursinnig och gått vidare. Så nu är planen att kasta mig hejdlöst ut i dejtingtrasket. Så, eftersom jag utforskar endel tänkte jag läsa in mig lite på "dejtingregler". Hittade några utkast från girltalk.se. Jag citerar i nummerordning.

1. En bra raggningsreplik skulle vara "Är inte du kompis med någon som heter Svante?"
( Ingen heter väl Svante på 2000-talet)

Nästa..

2. Aldrig följa med hem! Att hålla på sig är viktigt.
(Säkert därför jag fortfarande är singel. Har släppt till varje gång. När ska man få ligga då?)

3. Vänta på att han ska ringa.
(Jag avskyr denna punkt och har alltid eftersträvat att ringa så många gånger som möjligt på kortast möjligaste tid. Ja, jag vet. Fortfarande singel. Men om han aldrig ringer då, vad ska man göra? Jag ringer upp.)

4. Skippa frestelsen med långa, djupa samtal över telefon och skicka inte sms. Styr upp en dejt. Gärna över en drink ,allt med alkohol är egentligen bra.
(Okej, jag fattar man ska ses öga mot öga. Men emot sms och för alkohol i samma mening? Jag måste lära mig cykla igen)

5. På dejten är det väldigt viktigt att du ser snygg ut (nej det menar du inte!). Push up BH och sug-in-trosor är heta tips.
(Jag som inte ens anävnder BH och va fan är SUG-IN-TROSOR? Detta börjar spåra ut)

osv.


Får en känsla av att författarinnan till detta är obotlig singel.

Rickard (Lux):

Hej!



Såg länken på Facebook. Det här blir en intressant blog att hålla koll på.



Sköt om dig!



//R







Kommentera inlägget här: