utvisad.


Visste ni att en innebandymatch är 3 # 20 min plus en halvtimmes vila där emellan samt avbrott på tre min för hög klubba och två minuters rundvandring för nytillkomna. Seriöst. Jag har suttit bänkad och nu menar jag vad jag säger. BÄNKAD i tre timmar utan vila. Så roligt var det inte. Publiken satt som förtrollade och höll andan när en tjej fick tio min personlig utvisning för lite gruff. Personlig utvisning heter det säkert inte men det borde. Snacket efter matchen var "hett spel för att vara en dam match". SERIÖST. En tjej stötte till en annan tjej och sa något elakt i stil med "rör mig inte din, din typ" och fick sitta i båset i TIO min. Om jag skulle få utvisning för alla gånger jag blir ilsk hade jag haft rött kort för länge sen och utvisad från landet. Nej, innebandy är inte spännande. Fast lite kul var det att käka kokt korv och dricka cola och få titta på min vän briljera och se heta domare i korta shorts och blåsa visselpipa. Manligt!

Nu ska jag hem till Anna och dricka vin och tjattra strunt. Det får man göra på lördagar tillsvidare.




Kommentera inlägget här: