BARNEN I AFRIKA

Ibland, som inte i väldigt ofta men det händer tänker jag på kidsen i Afrika. Hur de kämpar för sin överlevnad, hur maten inte räcker till och deras brist på vatten. När tanken slår mig kan det hända att jag sitter på dass. Då väljer jag medvetet att inte spola efter mig. För att tillägga innefattar det inte nummer två eller i bortabruk. Nej, detta inträffar hemma hos mig, i mitt ynkliga badrum på min bekostade toalett. Det är där och då jag väljer att drämma ner locket och gå min väg utan att för den sakens skull låta vattnet spela överflödigt och spola bort diverse kiss och ekovänligt toalettpapper. Detta var en briljant idé tills dess att jag reste på långweekend och toalettstolen var fylld till bredden. Det tog mig över ett dygn att låta mig andas i mitt förorenade badrum. Varför lukar kiss för övrigt ammoniak? Inte ens barnen i Afrika hade blivit förnöjda över den odören.

Dagens tips: Spola mindre och lär desto mer!

Maja:

Eller kan du räkna med översvämning med toapapper, bajs och annat mysigt på hela toalettgolvet pga stopp i rören till följd av att man spolat för liite vatten (om det är gamla rör i alla fall enligt rörmokaren). Detta 1 1/2 timme innan bussen till flygplatsen ska avgå för en härlig utlandssemester. Rörmokaren meddelar att han kan komma tiiidigast en halvtimme innan bussen går. Tur man har en man som kan hålla huvudet kallt under såna här situationer. Och ja vi kom iväg på vår utlandssemester och vårt badrum luktade t.o.m godare än vanligt innan vi stack iväg med hjälp av nåt mirakelmedel som rörmokaren hade mig sig.

Kommentera inlägget här: