BLOTT EN DAG

Jag vaknar av solen som strålar in genom det lilla fönstret. Kudden ligger på golvet och armen sover fortfarande. Jag sträcker på mig och gäspar förnöjt. Det blir en härlig dag. Pyjamasbyxorna har snurrat sig och jag rättar till dem innan jag reser mig. Det är egentligen för varmt för att sova i pyjamas. Trots sommarvärmen kan jag inte förmå mig själv att sova utan vare sig pyjamasbyxor eller täcke. Jag öppnar dörren och blickar ut mot havet. Det är ännu tidig morgon och vinden är stilla. Jag sätter mig ner på det lilla trädäcket i en av de två gröna plaststolarna. Jag ångrar mig och reser mig igen för att sätta på kaffe. Sakta fylls rummet av en välbekant doft och ur det enda skåpet i det lilla pentryt tar jag en kopp. Barfota går jag sedan ut och sätter mig igen. Det är ett femtiotal meter ner till stranden. Stugan ligger alldeles själv och man ser inte en människa så långt ögat kan nå. Jag smuttar på det nybryggda kaffet och ler. Han lägger armarna om mig och kysser mig på halsen och viskar sedan i mitt höra "godmorgon älskling".

Vad drömmer du om här i livet?




Kommentera inlägget här: