CYSTA, CYSTA MI.

Idag var jag på rutinkontroll. Idag gick jag hem med en cysta rikare.

Hon sa det bara sådär och jag fattade ingenting. Cysta är väl ungefär som cancer tyckte jag. Men det tyckte inte hon för hon sa det bara sådär. Upp och ner och ner och upp. Vi ska lämna min cysta ifred. Låta den grodas i lugn och ro. Inget farligt sa hon och jag sa, ja. Sen gick jag hem och grät. Jag är nog döende tänkte jag och hon sa bara att nejdå, så länge det inte gör ont mår du bra. Men nu har jag svåra smärtor och inte vet jag om den är sann eller bara fantasirikedom.

Så jag slog upp det på nätet och där har man antingen funktionell cysta, follikelcysta eller gulkroppscysta. Men det vet väl inte jag. Kanske är min en funktionellfolikellgulkroppscysta, hon sa inte det! Har det någon betydelse och har jag slagit en tvåcentimerstor knut på min äggstock och vägrar den ge med sig.

Så lugnar jag slutligen ner mig och läser sista meningen "att få en sådan här cysta någon gång i livet är mycket vanligt".

Det är klart att jag måste vara precis som alla andra och också bära på en cysta. Men nu har jag burit färdigt och ska gå och krysta ut den! Önska mig lycka till.
Kommentera inlägget här: