EGENTID ÄR DIN BÄSTE VÄN

Jag går upp på femman och gör magplask om jag får hörda ordet "egentid" en gång till. Och då är jag ändå höjdrädd.

Jag har så mycket egentid att jag bokstavligt talat badar i den. När jag inte badar så stänger jag in den i sovrummet.. Ändå stor alltid dörren på vid gavel när jag ska gå och lägga mig.

Jag har så mycket tid över att jag skulle kunna läsa en bok baklänges och framlänges på en dag. Titta på världens alla filmer, betygsätta och numrera dem. Jag skulle kunna recensera mitt köksbord och snickra en bokhylla. Sova två timmar inom loppet av en. Borsta varje hårstrå på huvudet. Lära mig latin. Memorera svenska ordboken. Och den engelska.

Jag har så mycket tid för mig själv att jag snart går och blir folkskygg.

Vad jag behöver är en man, ett sällskap, ett liv.

Kommentera inlägget här: