NAGEL I MATEN

Jag är inte överförtjust i att gå på restaurang. Jag står hellre och tillagar min egna mat. Trots överkokt pasta och vidbrända köttbullar trivs jag bättre hemma i mitt kök.


På restaurangen tror jag med bestämdhet att de spottar i maten innan de serverar den. Spottar eller tappar den på golvet. Kanske till och med klipper sina naglar över salladen eller snyter sig över min plankstek.

Att få mat serverad tappar snabbt sin tjusning med en kråka på tallriken.

Maja:

Känner igen den känslan. Jag brukar byta tallrik med min pojkvän, eftersom han till skillnad mot mig framstår som en ödmjuk och sympatisk kille och därför är chansen stor att de spottar i min mat istället. Men det tror inte han eftersom han ser mig genom nåt guldskimrat ljus och därför byter han gärna. Jobbigt när han inte vill äta samma sak bara..

Kommentera inlägget här: