TRE DAGARS SEMESTER

Jag har varit på en tredagars husvagnssemester. Visserliggen en stillastående husvagn men väl en semester. I veckor har jag sett fram emot mina tre dagars ledighet och tills sist var det så dags. Semester ska ju vara just det säger alla, lugn och ro med en god bok. En god bok hittade jag men lugnet ville aldrig riktigt infinna sig.

Därför behöver jag semester efter semestern;

- Det tog mig 25 min att sätta mig i solstolen. Jag skulle kissa, hämta boken, jag frös och klädde på mig, sen blev det varm och jag bytte om, sen torkade jag av stolen, borstade tänderna, hämtade glasögonen, en filt om utifall att det blev kyligt igen, hämtade en vattenflaska och till sist när jag slagit mig ner behövde jag kissa ytterliggare en gång.

- Jag är fortfarande full. Vi drack gott vin till maten. Öl till chipsen. Cider till nötterna och drinkarna framåt småtimmarna. Och så började vi om nästa dag igen. Efter det att vi varit på systembolaget.

- Jag kliver upp för tidigt och somnar för sent. Tidigar dagar och sen kväller resulterar ofta i sömnbrist och jag har beräknat att jag efter tre dagar ligger 7-8 timmar efter i sovschemat.

Därför, efter noga övervägande, beger jag min på ytterliggare långledighet till helgen. Fast då med rinnande vatten och elektricitet.

Kommentera inlägget här: