DET BLIR EN DAG PÅ STRANDEN

I förra veckan när det var strålande väder åkte jag till stranden. Inte bara jag utan hundratals människor gjorde som jag. Sen satt jag där och blickade ut över strand och hav. Plötsligt kom jag på mig själv att fnissa häftigt. Människor är underbara. Se vad jag fann på min utflykt!

Barnfamiljen - Består oftast av två minderåriga samt en mor och far. Ofta sällskapar barnfamiljerna varandra och kan därför invadera stranden i ett enda ögonblick. Brassestolar och kylbagar är barnfamiljens ryggrad.

Tonårstjejerna - Är det trendigaste folket på stranden med sina supermoderna badkläder och diverse tillbehör gör de succé.

Morfar och mormor - Soldyrkare och livsnjutare. Ses ofta gå hand i hand vid strandkanten.

Stekarna - Dessa är killar i allt från medelålderm till äldre tonåren med vältränade kroppar och speedos stoltsera fram och tillbaka längs stranden.

Jag själv kategorisera mig under "ensamvarg och uttråkad badkruka"

Cissi:

I love it! Ewis du har alltid varit så bra på att skriva! Roligt och välskrivet!

P.S. Vem är den heta gymkillen?

Kommentera inlägget här: