ÄR DU HELT UPPÅT VÄGGARNA

Något mycket lustigt hände mig när jag åt på restaurang med ett gäng tjejkompisar för några veckor sedan. Jag hade beställt in hamburgare med salsa och vitlökssås. Dessa små ynkliga små skålar slukade jag i ett naffs. Strax därefter började mina kompisar erbjuda mig sina såser till höger och vänster. Jag fattade ingenting och frågade undrande om inte de vill ha de till sin egen mat. Då får jag svaret som får mig att falla baklänges på stolen, svaret som gör att jag tapar andan och känner mig väldigt yrslig. Mina kompisar säger till mig att de "inte tycker om sås".

VA! Kan man inte inte gilla sås?

Min tallriksmodell består av en liten del kött, en liten del pasta, en liten del grönsaker och en mycket stor del sås. Hade jag inte ätit så mycket sås som jag gör hade jag förmodligen vägt 45 kg och gått på kryckor. Nu är jag stor och stark och får gå till folkets par. Mera sås åt folket!



emma:

såsen är ju för tusan det bästa!

Kommentera inlägget här: