.



Steg ett, ögonkontakt;

Idag testade jag på världens äldsta raggnings knep. Ögonkontakt. Jag tittade upp från min vanliga vy, marken, och upp för att möta diverse tänkbara män. Hur ofta har man inte kommit på sig själv med att inte ta ordentligt med ögonkontakt. Till och med idag när jag arbetar i butik glömmer jag ibland att titta upp och se mina kunder i ögonen. Till en början tyckte jag till och med det var lite läskigt och utlämnande som om personen skulle kunna läsa mig och vad jag kände om jag höll kvar blicken lite för länge. Idag gick jag ett extra varv på stan och till min förvåning fick jag mängder med blickar tillbaka. Det var en härlig känsla att våga öppna ögonen och så mycket mer befriande än kullersten.

Dagens lärdom;

- Du ser aldrig någon stirra då du inte tittar först

- Vandra inte ner med blicken då du söker ögonkontakt

- Slicka dig inte om munnen
Kommentera inlägget här: