I EN ANNAN VÄRLD ÄN BLONDINBELLAS

Läser Blondinbellas blogg och man må ge henne beröm för hennes framgångar som egen företagare och stor bloggerska men en sak är säker. Hon lever inte i min värld.

Ikväll uppdaterade hon och berättade om sina studentpresenter. Tidigare har hon berättat om en klocka, Omega Seamaster, som hon önskat sig av sin familj.  På en av bilderna på hennes blogg ser man ett pennskrin och skymten av tusenlapp. Under bilden beskriver Bella att hon fick alla pengar till sin klocka.

En ynka liten tusenlapp och denna tjejen anses ju vara rik. Jag fick ju faktiskt mer än henne i pengar när jag tog studenten. Jag fick för sjutton femtusen av hela min släkt. Jag, femtusen och Blondinbella en torftlig liten tusenlapp.  Är jag mer bortskämd än henne? Jag erkänner att jag först tog henne för att vara en tjej med mycket pengar i rörelse, en stockholmstös från en välbärgad familj med en ibland lite skev verklighetsuppfattning. Men alla kan ha fel och jag är människa nog att ge alla en andra chans.

Faktum är att jag ska nog allt köpa mig en Omega klocka. De verkar riktigt schyssta och inte så fasligt dyra. Tusen kronor kan jag absolut tänka mig att lägga.

MEN VA FAN.. 25 000 KR?????
(Då var jag ändå snäll, de finns de klockor som kostar uppåt en 45 000:-)

Kommentera inlägget här: