DET FINNS SPÖKEN, JAG ÄR INTE RÄDD

Såg en kvinna på nyheterna som enligt hennes pass är född år 1879. Det skulle alltså betyda att hon är 130 år gammal. Hoppas det är ljug och omöjligt. Jag vill inte leva med den hypotetiska möjligheten att jag kan bli 130 år! Det skulle betyda att jag har 106 år kvar . Gissa om man blev psykiskt utmattad. 

Jag tror på spöken. Inatt hade jag ett hos mig och jag var så rädd att jag skakade. Gick och la mig prick klockan 21.00. Somnade med en gång. Gjorde de vanliga rutinerna och stängde igen dörren till sovrummet. Inte helt men så glipan är pyttiliten. Jag vet med säkerhet att jag gjort detta för jag plågas av tanken att ett spöke ska stå i dörröppningen och stirra. Till min förskräckelse stod dörren på vid gavel inatt vid två tiden när jag vaknade. Jag gömde mig under täcket. Nu pratar vi inte mer om det. Risken är att jag måste flytta då.
Kommentera inlägget här: