ENSAM MEN INTE DUM I HUVUDET

Den största diskrimineringen idag sker mot oss singlar.

- Vi blir aldrig tillfrågade att följa med sammankomster med andra par. Löjligt, eftersom vi är dem som behöver det som mest. Vi har inget naturligt umgänge som andra par har och trots detta blir vi strukna från listan. Är det i sympati man inte bjuder med oss? Att det skulle göra för ont att sitta ensam i detta stim av tvåsamhet. Eller är det av rädsla för att vi ska separera flick och pojkvännen emellan. Varför?

-Vi får betala lika dyr hyra som andra par trots det faktum att de är två. De kan dela på hyran medans vi får dra hela lastet själv. Jag uppmanar alla singlar att ta upp detta med hyresgästföreningen.

- På restauranger ser du aldrig ett bord uppdukat för 1 person! Utan alltid två. Jag kanske tycker om att äta ute, själv. Nej, det gör jag inte men det hör inte tillsaken. Jag kräver ett enmannabord! För principens skull.

- Alla dessa mjölkprodukter som kommer i 1/1,5 liters förpackningar. Jag hinner aldrig dricka upp mjölken innan bäst föredatumet. Nu sparkar man inte bara på oss ensamma utan på barnen  i Afrika. Hur bra skulle de må av att veta att häller ut en liter mjölk varje vecka för att JAG INTE HINNER DRICKA UPP DEN. Jag vill ha en 0,5 l förpackningar.

Nu. Tackar jag för mig och går till jobbet. På alldeles för stora vägar som hånar mig och min ensamhet. Jag kan inte ens fylla en trottoar. Hur kul är det tror du.

Emle:

Det finns ju faktiskt en liters mjölk... =) Lite mindre iaf ...hihi

Kommentera inlägget här: