JAG MÅR INTE BRA

I söndags lät det såhär mellan mig och farbror doktorn från mellanöstern.

"Mitt nemn e Islavena Izola. Du söka för?"
"Ja, alltså jag har hög feber och väldigt ont i halsen"
"Gappa"
"Ahhhh"
"Eh, nej. Vi tar en sänka"
"Såg du något i halsen? Det är ju väldigt svullet. Bara ett hål stort som en enkrona ner i strupen. Är det halsfluss? Jag har opererat bort min mandlar en gång. Kan de växa ut?"
"Lite rött baa"

Han stänger dörren och går sin väg.

"Det gör verkligen jätteont. Jag gråter om nätterna och äter massa värktabletter" svarar jag ut i tomma intet.

Idag efter halva kuren gör det fortfarande ont och jag har hittat en knöl i gommen. Min mamma har övergivit mig över jobbtelefonen och då grät jag öppet och synligt. Sen tröstade jag mig med Mcdonalds. När jag blir frisk ska jag bli glad.
Kommentera inlägget här: