KNARKUPPGÖRELSE

På min obligatoriska morgonpromenad hände något mycket märkligt. I skogsdungen, dold för allmänheten stod en ny bmw. I bilen satt två människor och gestikulerade hej vilt. Eftersom detta skulle kunna vara taget ur vilken thriller som helt började jag nu spekulera för mig själv. Knarkuppgörelse? Otrohet? Planering till rån? I smyg tog jag bilen registrerings nummer. Blev kanske inte så mycket i smyg eftersom jag har dålig syn och fick stå och kisa med ögonen två meter ifrån dens placeringen. Jag skulle bli huvudvittne och lösa det mystiska fallet. Tack vare min intution och min kvicktänkthet skulle bura in dessa skurkar på livstid. Jag skulle bli en hjälte.

Bilen passerade mig efter någon minut och döm av min förvåning när jag läste "ÖVNINGSKÖR" på bakrutan. Jag får bli en hjälte imorgon istället. Då har jag sett en misshandel över gatan, hos grannen, genom deras fönster.

Kommentera inlägget här: