MIN PRÄST ÄR EN STALKER

För ett par veckor sedan när jag fortfarande kämpade för livhanken ringde prästen mig. Prästen i den församligen jag går. Församlingen som råkar ha sin klubblokal i samma fastighet som jag bor i. Säger man klubblokal om en kristlig rörelse? Hur som haver han ringde mig. Inte jättekonstigt för det har han gjort förr. Men denna gången ville han bjuda hem mig på middag. Till sig efter sabbaten. Tyvärr var jag ju inte vid mina sinnes fulla bruk.
Idag efter jobbet ser jag att jag fått ett telefonsvar på mobilen. Jag lyssnar av det och tror jag ska trilla av stolen. Prästen. Igen. På mobilsvaret. Har präster ens mobiltelefoner? Borde inte dem typ tala genom Jesus? Han bjöd mig på middag hemma hos sig med honom och sin fru. Det var för läskigt att lyssna på hela meddelandet så jag stängde av. Missförstå mig rätt. Jag gillar min präst och det är hans jobb att värva medlemmar men jag är inte riktigt redo. Jag syndar ju varje dag. Inte för att hamburgare är en dödssynd.

Kommentera inlägget här: