TJATMOSTER

Nu har jag städat och gjort fint i min två. Det kändes skönt till jag skulle hämta sista laddningen tvätt. Jag kommer tvätta många timmar i mitt liv. Läste någon gammal tidningsartikel i Sydsvenskan. Enligt en undersökning lägger vi svenskar 5 h och en kvart på enbart städning i veckan utöver disk och tvätt. Finländarna lägger bara 4h medan italienarna städar hela 9 h i veckan! Det är kvinnorna i Italien som städar medan man menar på att i Sverige är fördelningen mellan män och kvinnor relativt lika. I samma artikel framgick det också att kvinnan tjatar till sig att mannen ska städa. Ett dilemma jag träffade på idag hemma hos min kusin och hennes man. Kusinen kommer ner och säger "jag måste säga något tråkigt nu men VARFÖR står dammsugaren kvar mitt på golvet och VARFÖR byter du inte toapappsrullen när den andre tagit slut". Jag tänkte, som kvinna, med en gång, vilket tjat! Så när det var dags att gå på dass bytte jag den där jävla rullen. Kan inte alla kvinnor i världen inse att män har inte samma förmåga som oss kvinnor och bara back off. Utnyttja dem till andra förträfliga saker istället som hammra lite eller dricka upp avslagen öl.
Kommentera inlägget här: