ÅKA KOMMUNALT ELLER LÅTA BLI

Fick ett sms på bussen påväg hem.

"Skärpning Ewa! Eller va fan, ligg med honom!"

Det är äkta vänskap det. Jag ville sätta på busschauffören på 50 år med hårtoffs. Men jag hejdade mig. Sedan började jag se i syne. Alla med tre ben var helt plötsligt mycket attraktiva. Sen kom jag på vad det var. Lågt blodsocker. Därav har jag köpt mig en godispåse för 72kr. Hellre fet än lagd (från verbet ligga).

Jag åker buss relativt ofta. Ofta är bussen fullsatt. Det finns några saker som jag retar mig på.

1. Folk använder inte bilbälte! Inte ens gamla kärringar tar sitt förnuft till fånga och spänner på sig säkerhetsbältet. Är dem helt dumma i huvudet eller ligger jag före min tid? I de nyare bussarna och det finns bara nya på vägarna är det lag på bälte. Tydligen är det bara jag som läst Rikets Lag. Jävla puckon.

2. Folk som preparerar tomma säten. Va fan, ska jag behöva stå för att din handväska ska få sitta?

3. Ungdomar som lyssnar för högt i sina hörlurar. Nej, tack jag vill inte lyssna på Aqua.

Nu ska jag hänga med fröken Karlsson.

Kommentera inlägget här: