DRA MIG BAKLÄNGES

Jag är kändiskåt. Spelar ingen roll om personen ifråga är såkallad a eller b-kändis. Jag blir helt till mig i brallan när jag är i någon kändis närhet. För ett år sedan åkte jag till Stockholm för att gå på arbetsintervju, på båten Cinderella. En helt annan historia. Från centralstationen tog jag en taxi till det vandrahem jag skulle bo på över natten. I den bilen förändrades mitt liv..

Jag "Hej, hej, skulle vilja åka till XX"
Chauffören (bryter på svenska) "Absolut, du komma vart ifrån?"
Jag "Från småland. Ska på arbetsintervju idag."

En pratstund senare..

Chauffören "Du vet vem Özz Nujen är?"
Jag "Ja visst, komikern menar du?"
Chauffören "Jag är hans pappa."
Jag "Får jag ta på dig?"

Dra mig baklänges. Där satt jag i samma taxi som Özz farsa. Gissa om jag var glad!


Kommentera inlägget här: