VASALOPPET

Seriöst. Vasaloppet. Jag började lipa när jag kollade på Daniels resning mot mål. Så fantastiskt. Men sen undrar jag historien bakom kransflickan och varför hon springer som ett fån varje år efter vinnaren. Okej, jag fattar, häng på kransen men jag hade sedan lunkat mig fram till mållinjen. Inte sprungit som en blådåre. Hur blir man kransflicka egentligen? Kanske ett bra extraknäck. För man får väl betalt. Inte klär man ut sig sådär och fryser röven av sig, gratis.

Nu ska jag ha myssöndag med Beck. Med mig själv. Utan godis. Kul. Verkligen.
Mahlin:

Ewa såg du inte kransmasen också? Han är min gamla kollega! Man söker och blir utsedd, och får ära och berömmelse för all framtid. Det är säkert bland det största man kan bli om man är från Dalarna! Större än fröken Sverige, kung eller Melodifestivaletta, minst.

Kommentera inlägget här: