VIKTVÄKTAR SPÖKEN

Jag har gått med i viktväktarnas forum på nätet! Hur lätt som helst och gratis. Jag tog EwaLeena som användarnamn och gissa om jag blev förvånad. "Användarnamnet används redan". Det har aldrig hänt förut. Tydligen finns det många överviktiga Ewa-Leenor. Och med den stavningen också! Jag har nog skitit i det blå skåpet.

Mamma gick över sin helg med mig. Hon var så tacksam över sin present och tackade så mycket för lånet av lägenheten.

"Märkte ni av att det spökade?" frågar jag.

Mamma tittar upp hastigt på mig och gestikulerar med vänsterarmen. Hon öppnar munnen precis påväg att säga något men stänger den igen.

"VAD? Tänk på att jag ska fortsätta bo där" jag blir arg och vill att hon ska fortsätta.

"Nej, nej inget." hon byter samtalsämne.

"Jag drömde så roligt förstår du. Jag vaknade av att jag gapskrattade"

Jag vet att min mamma döljer något för mig. Vad det än är så ligger det inte under sängen. Det har jag redan kollat. Usch. Kom och sov hos mig. Någon.

Kommentera inlägget här: