ETT LIV EFTER DETTA

Jag hoppas verkligen Gud förberett något roligt efterliv för mig. För det jag har nu är inte mycket att hurra för. Dessutom kommer jag bli grymt besviken om tiden här på jorden är det enda som är utstakat för mig. Nej, jag vill dansa på rosa moln och stå dörrvakt vid Pärleporten. Jag hoppas inte vi som går och trampar här nere blir snuvade på någon hemlig föreställning däruppe.

Jag tänker att jag står mot vår Herre i döden.

- Hej kompis Herren.
- Hej, kul att ses.
- Tycker jag också. Väldigt långdraget där nere på jorden och jag är glad att äntligen få träffa dig och glad att du gav mig liv. Och tacksam för sabbatsdagen, och lösgodis som du skapat, och havet. Ja, du ska ha tack för din förträfflighet.
- Tack för dina ord och nu; vad kan jag göra för dig?
- Du har redan gjort tillräckligt Gud men när du ändå frågar; jag ska vidare.
- Vidare vart?
- Till himmelriket.
- Tyvärr har vi inget sådant.
- Typiskt, så jag kom till Helvetet ändå? Trodde jag skött mig väl.
- Inte Helvetet heller. Det slutar här.
- Vadå slutar?
- Det finns inget mer. Finito, kaputt, adjöken. The end.
- Slut?
- Slut.

Så snopet om det skulle vara så.
Kommentera inlägget här: