ETT NYTT HEM

Jag har hotat mig till ett nytt hem. Inte riktigt hotat men jag ringde församlingen som äger fastigheten. Samma församling som jag faktiskt besöker då och då och har en lång historia i. Jag ringde dem och med min allra heligaste röst förklarade min oro över gröna tapeter och ett hemsk sovrum. Inte ens Herre vår skapare hade velat leva i detta, tror jag att jag sa. Jag ska inte misströsta om vår Skapare säger nej till omtapetsering men om Han vill jag ska följa Hans väg vill jag att ni hjälper mig hitta inre ro och tapetserar om mina rum. Amen.

Det funkar och förhoppningsvis snart får jag nya tapeter i sovrum och hall. Tyvärr är det många som bett till Herren om inre ro nu innan jul så tapetseringsföretagen har mycket att stå i. Men det som väntar på något gott och jag kan vänta.
Kommentera inlägget här: